Tretji del: Regulacija

REGULACIJA PODROČJA IGER NA SREČO V TUJINI: DRŽAVE, REGIJE IN LOKALNE SKUPNOSTI:

V številnih državah članicah imajo pristojnosti na področju iger na srečo tudi krajevni organi, zlasti glede igralnic in igralnih avtomatov zunaj igralnic. Večinoma so ti organi pristojni za izdajanje dovoljenj in licenc ali pa se z njimi opravi posvetovanje pred izdajo dovoljenj in licenc. (Strategija razvoja iger na srečo v Sloveniji, 2010)

V Evropi nekatere države omejujejo lokacije igralnih salonov do te mere, da bodo številne zaprli. Druge države, zlasti v Srednji Evropi, so lokalnim oblastem podelile pravico, da odločajo o tem ali želijo, da se na njihovem območju igrajo igre na srečo, zaradi česar so zaprli igralnice in igralne salone v Bratislavi, Pragi in Rigi. Mesto Dunaj je pregnalo vse igralne avtomate zunaj igralnic vključujoč igralne salone.

Pregled tujih politik in konceptov preprečevanja škode zaradi iger na srečo

V svetu še zmeraj dominirajo politike »odgovornega igranja« ali »varnejšega igranja« (ang. safer gambling), ki dokazano nimajo pomembnejšega vpliva na preprečevanje z igrami na srečo nastale škode. Pri modelu odgovornega igranja je igralec ta, od katerega se pričakuje, da bo ob polni odgovornosti znal svoje igranje prilagoditi svojim finančnim zmožnostim in se tako zaščitil pred škodljivimi vplivi igranja.
Vse bolj se uveljavlja alternativni pristop, ki promovira javnozdravstveni model kot optimalno rešitev. Ta model presega osredotočenost na posameznika in celovito obravnava nastajanje škode, povezane z igrami na srečo.

Celostni pristop obravnave fenomena škode povzročene s hazardiranjem vključuje zmanjševanje razpoložljivosti in dostopnosti iger na srečo, omejitve oglaševanja, spremembe dizajna nevarnih produktov (npr. igralnih avtomatov), višino obdavčitve dejavnosti in nevarnih igralniških produktov, splošno preventivo ter zdravljenje in podporo.


Številne države, regije in mesta so že razvile javnozdravstvene politike in pristope za spopadanje s škodo, ki nastaja zaradi iger na srečo.

  • Svoje strategije so razvile Nova Zelandija, Velika Britanija, Škotska, znotraj britanskega zakonodajnega okvira je svoje strateške politike oblikoval tudi Wales (1, 2, 3). Strateški načrt za preprečevanje škode ima Francija, Finska in Češka sta strategijo preprečevanja škode zaradi iger na srečo vključili v širši okvir javnega zdravja in boja proti zasvojenosti.
  • Nemčija in Švedska sodita v sam vrh držav z javnozdravstvenim pristopom pri obravnavi škode povzročene z igrami na srečo (Daria Ukhova, 2022).
  • Avstralija ima strategijo preprečevanja škode za spletne igre na srečo, zvezne države Viktorija, Queensland, Zahodna Avstralija in druge države pa imajo za preprečevanje škode izdelane splošne strategije ali strateške načrte.
  • Kanada nima nacionalne strategije, vendar pa imajo številne province v ta namen izdelane politike in načrte, npr. Ontario.
  • V ZDA imajo načrte ali strategije Nevada, Massachusetts
  • V Italiji imajo svoje strateške akcijske načrte regije Emilia-Romagna, Lombardija, Piemont…
  • Svoje strategije, politike ali načrte za preprečevanje in minimiziranje škode zaradi iger na srečo na lokalni ravni so sprejele italijanska Brescia, britanski London, Birmingham, Manchester, Leeds, Nothingam, na Škotskem Glasgow itd
  • V Avstraliji so mesta s strateškimi načrti Canberra, City of Monash, Hume City, Whittlesea itd.
  • V Veliki Britaniji je Združenje lokalnih oblasti (Local Government Association) sestavilo svoj program boja proti škodi, ki nastaja zaradi iger na srečo.


Naša kampanja

Zadnje objave