Predlogi in pobude
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
Ime

Predlog št.1: Brez izgovora, Slovenija:

Med ukrepi pogrešamo nekoliko bolj dodelano omejevanje ponudbe in dostopnosti (po Williams in drugi iz 2007), kopiram (nekaj ukrepov je že vključenih – s števili od 1 (najmanj) do 5 (najbolj) označim bolj učinkovite:

Omejevanje splošne dostopnosti hazardiranja

  • Omejevanje števila lokacij za hazardiranje (4)
  • Omejevanje škodljivejših iger na srečo (4)
  • Dovoljenje hazardiranja zgolj v igralnicah/igralnih salonih (3)
  • Omejevanje lokacij hazardiranja (4)
  • Omejevanje časa obratovanja igralnic/igralnih salonov (2, razen če je omejitev delovnega časa bistvena, kar v vašem predlogu je)

Omejevanje kdo lahko igra na srečo

  • Prepoved igranja na srečo med mladoletnimi (2)
  • Dovoljenje vstopa zgolj nerezidentom (4)
  • Dovoljenje vstopa zgolj višjim socio-ekonomskim razredom (2)
  • Samoprepoved vstopa (2) ki, če je pravilno izpeljana, pri nas še vedno omogoča izigravanje sistema)

Omejevanje, kako se lahko igra na srečo

  • Usposabljanje zaposlenih o problematičnem hazardiranju (2)
  • Avtomatizirane intervencije za najbolj ogrožene igralce (3)
  • Modifikaciji parametrov igralnih avtomatov (2, zmanjšanje hitrosti igranja, odstranitev zgodnjih velikih dobitkov, zmanjšanje frekvence skorajšnjih dobitkov in števila stavnih linij, odprava interaktivnih funkcij in sprejemnikov bankovcev ter uvedba obvestil na zaslonih)
  • Postavitev maksimalnih mej denarnih izgub (2)
  • Omejevanje dostopa do denarja (3)
  • Omejevanje istočasnega dostopa do alkohola in tobaka (4)
  • Omejevanje oglaševanja in promocije hazardiranja (2)
  • Načrtovanje igralnic/igralnih salonov (1)
  • Povečanje cene igranja na srečo (2)
  • Neodvisnost med regulatorji in ponudniki iger na srečo (3)

Prav tako je pri zmanjševanju povpraševanja potrebno uporabiti načela socialnega marketinga in kritičnega socialnega marketinga, kar podrobneje dodelam v svoji magistrski nalogi (Peloza 2017):

1.Delavnicami, izobraževanji in pogovornimi priložnostmi, kjer bi mladi razumeli, da:

  • gre pri hazardiranju za igro naključij in verjetnosti,
  • konstrukt »sreče« ne obstaja, kot ne obstajajo še drugi miti o igrah na
    srečo (zmožnost koncentracije, boljšega pomnjenja, »štetja kart« ipd.),
  • obstaja »prednost hiše«, ki pomeni nepravično matematično prednost igralnice/igralnega salona pred igralci, ter da proti »hiši« na dolgi rok ne morejo zmagati,
  • igranje na srečo lahko škoduje njim, ljudem okoli njih in skupnosti,
  • da tudi pametne osebe sprejemajo nespametne odločitve ter
  • igranje na srečo lahko povzroči zasvojenost.

2. Usposabljanji, kjer bi se mladi posledično naučili:

  • prepoznati varovalne dejavnike in dejavnike tveganja, ki lahko vplivajo na
    njihovo igranje na srečo ali igranje na srečo bližnje osebe,
  • poiskati alternativne občutke sreče, ki niso povezani z igrami na srečo ali
    drugimi vedenji, ki lahko povzročajo kemične/nekemične zasvojenosti,
  • se zavedati, da je tveganje del življenja,
  • izračunati potencialne dobičke/izgube pri življenjskih odločitvah (vključno z izračunom potencialnih dobičkov/izgub pri igranju na srečo),
  • ovrednotiti situacije in ukrepati v življenjskih situacijah, kjer je prisotno tveganje,
  • uporabljati tehnike izogibanja stresu in tehnike sproščanja, ki niso povezane s tveganimi vedenji,
  • organizirati svoj čas ter
  • upreti se vrstniškemu pritisku in stremljenju k vrstniški pripadnosti (ang. peer affiliation).

3. Programi, projekti in pobudami, ki bi:

  • ponujale dovolj priložnosti za prostočasno udejstvovanje mladih brez iger na srečo in drog s poudarkom na zdravem življenjskem slogu,
  • celostne marketinško-komunikacijske kampanje, ki bi naslavljale mite v zvezi z igranjem na srečo ter
  • celostne socialno-marketinške programe, ki bi mlade pravočasno opremile z znanji in veščinami omenjenimi v zgornjih dveh odstavkih.

Predlog št. 2: Zdravko Luketič, Mestni svetnik MOM

Predlaga nekaj redakcijskih popravkov v “povzetku Strategije“. Predlagani vstavki so označeni z mastnim tiskom in so nekoliko dvignjeni nad ostalo besedilo. Kjer se kak predlog oz. pripomba nanaša na nekaj že zapisanega v Strategiji, je ta del označen s poševnim tiskom, avtorjeva opomba pa v oklepaju.

Točka 1: Škodljivo igranje na srečo ene osebe prizadene še najmanj šest drugih oseb. Mednje sodijo njihovi partnerji, otroci, starši, sorojenci, prijatelji, sodelavci, pa tudi širša skupnost.

Točka 2: Škodljive posledice hazardiranja se pogosteje pojavljajo skupaj z ekonomsko prikrajšanostjo in neenakostmi na področju zdravja, kot sta slabše duševno zdravje in nezdravo uživanje alkohola ali drugih drog.

Točka 5: To pomeni, da je v času izvajanja raziskave v Mariboru živelo najmanj 3.462 oseb z znaki zasvojenosti.

Točka 7: Na področju zmanjševanja škode mora mesto poskrbeti za takojšen in enostaven dostop do brezplačnih oblik pomoči za vse (psihohig. ZD?), ki pomoč iščejo zase ali za svoje bližnje. Predlagan novi stavek: Potrebna je večja prepoznavnost skupin anonimnih hazarderjev – AH, ki so že desetletja učinkovita prva pomoč za zasvojene z igrami na srečo. Mesto naj v primerni meri podpre specializirane programe NVO (javni razpis sociala, zdravstvo) s področja iger na srečo ter nameni dodatna sredstva javnim programom (država, NIJZ + sistemsko iz držav. pr.), pri katerih se strokovni delavci srečujejo s hudo duševno motnjo igranja na srečo.

Točka 8: Na nivoju mesta (in regije) se skuša zbirati podatke o primerih samomorov, ki jih je moč neposredno in posredno (gre za svojce hazarderjev) povezati z igranjem na srečo. Predlagan novi stavek: Prav tako je potrebno zbirati podatke o osebnih stečajih in finančnih zlomih v zvezi z igrami na srečo. Vsi zbrani podatki se stekajo na eno mesto, v npr. lokalno izpostavo NIJZ (avtor podčrta NIJZ).

Točka 11: Mestni svet ustanovi Odbor za igre na srečo, (avtor predlaga drugo ime, npr. Odbor za zmanjševanje iger na srečo) ki je posvetovalno telo mestnega sveta za vprašanja iger na srečo.

Točka 12: Odbor izdela na začetku 2024, nato pa vsaka tri leta ali po potrebi pa sproti, oceno tveganj na področju iger na srečo v lokalni skupnosti.

Točka 18: Predlagan novi stavek: Omogoči se prostor za terapevtske skupine anonimnih hazarderjev – AH, ki v mestu že delujejo in nudijo brezplačno takojšnjo pomoč odvisnim od iger na srečo.

Naša kampanja

Zadnje objave